2016. augusztus 17., szerda

Szerda

Ma (is) folytattuk a gráf nyelvtanokat, lassú víz partot mos, de biztosan.

Van egy idősáv, amikor jobb híján a Model Counting-ot választottam, annak ellenére hogy már kifejeztem az aggodalmaimat vele kapcsolatban. Előző órán (amin csak Dávid volt, én nem) valszám és bonyolultság-elmélet volt. Ma Monte Carlo szimulációk és Markov lánc alapú Monte Carlo.
Továbbra is fenntartom hogy ez a vegyesfelvágott sehova sem vezet. Eddig nem tudtunk meg sokat, eltekintve maguknak a fogalmaknak az ismeretétől (ami nekem speciel megvolt).

Itt jegyezném meg, hogy a mérték és mérték szerinti integrál fogalmát bevezetni (tapasztalataim szerint) elég megosztó a hallgatóság számára. Ha valaki nem ismeri, akkor nem egy óra alatt fogja megérteni, aki meg tudja, annak meg nem kell magyarázni. Szóval egy bölcsességet megosztok veletek egy életre:
Ne próbáld meg leadni egy óra alatt a mérték (és a mérték szerinti integrál) fogalmát!
Ha esetleg nagyon szükségét érzed, akkor valamit rosszul csinálsz.

Ebéd időben kiugrottunk kávézni, mert a háromértékű logika előtt kellett egy kis energia. Nagyon jó (és nem is drága) kávét találtunk, bár ez nem a mi érdemünk, mert valószínűleg mindenhol ilyen a kávé. Az egyik pincér magyar volt, eddig ez az első magyar szó, amit a sajátunkon kívül hallottunk.

A másik szünetben elmentünk megnézni egy kastélyt, de fel kellett volna gyalogolni, amit András nem vállalt. De kastélyból van itt dögivel.


A DSALT-on ma este is az a trend mutatkozott meg, hogy kevés a data-driven kutatás. Az előadásokat azzal tudtam le, hogy egy  szép-szép az elmélet, de nincs eredmény. De persze ehhez az is hozzátartozik, hogy mindenki a saját kedvenc témáját szereti hallatni és hallgatni (én is az enyémet).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése