2016. augusztus 22., hétfő

Hétfő

Új hét, új erővel. Elhatároztam, hogy lemondok az alkalmazásokról és akkor az elméleti órák izgalmasabbak lesznek. A baj az, hogy vannak alkalmazott órák, csak azok nagyon alap szintűek, vagy unalmasak.

Így választottam az algebrai verifikációt, nem-monoton logikát, CCG-t és genericitiy-t.
Az első kettő elég egyértelmű a neve alapján. A szoftver verifikáció-n a CafeOBJ programot tárgyalják. A nem-monoton logika egy újabb próbálkozás arra, hogy az emberek gondolkodásmódját formalizálják. Már évtizedek óta rájöttek a nyelvészek, hogy az emberek nem úgy gondolkodnak, mint a matematikusok, szóval szükség van ezekre, de a megoldás szerintem még sokáig fog váratni magára.


A CCG-t maga Steedman tartotta, nem mondhatnám bevezető jellegűnek, lényegében az első órára el kellett (volna) olvasni a készülő könyvének az első három fejezetét és a lényegi részt a 4. fejezettel fogjuk kezdeni.

A menzát elöntötték a konferenciázók és iskolás csoportok, a szervezők elszámolhattak valamit, mert az ebédnél elfogyott a nagy menü. Ez némi negatív hangulatot keltett.

A Genericity nekem nagyon nyelvészes volt, nem tudom hogy mit gondolhattam amikor ezt választottam. Mindenesetre meghallgattam és eldöntöttem hogy többet nem megyek be rá.



Este barátságos mérkőzést, tartottak a tanárok a diákok ellen. A diákok fürgeségükkel uralták a pályát és fölényesen nyertek. Talán így kéne átadnia a formális NLP-nek a teret a machine learning számára. Ahogyan ez nagyjából meg is történt a világban, eltekintve ettől a szigettől, amit ESSLLI-nek hívunk.

Este az ír kocsmában ittunk egyet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése