2016. augusztus 19., péntek

Péntek

Ma a háromértékű logikán az előadók 21-re lapot hívtak és bevezettek egy 7-értékű logikát. Maga a kurzus jól indult, de a végére átment olyan matekba, aminek alkalmazásbeli haszna nincsen.

Itt kifejteném (újra) hogy milyen hibába esett bele a legtöbb kurzus (és a kutatók).
Azt tökre elfogadom, hogy ha valaki a valóságtól teljesen elrugaszkodott elméleti maszturbációval foglalkozik. Ugyanis ez a matematika. Azt is megértem ha valakit csak az alkalmazás érdekel és a százalékok, nem baj nekem, ha nem tudja a mérték szerinti integrál fogalmát.
De ha valaki elmélettel foglalkozik, azzal az ürüggyel, hogy ez fontos az alkalmazásban, majd kifejleszt egy a gyakorlatban nem használható dolgot, az nekem elfogadhatatlan. Az kérem szépen két szék között a pad alá esett.

Az logika kurzushoz visszatérve, matematikailag nagyon fontosak a nem-standard logikák, de ha egy nyelvész azért foglalkozik vele, hogy majd azzal leírja a való élet érveléséit, akkor azt csak úgy fogadom el, ha a való élet vissza is igazolja.

A DSALT záró aktusa egy Baroni és egy Kristina Gulordava előadás volt, valamint egy poszter teaser. Baroni hozta a szokott formát (tartalmat), kicsit adhd-s az ember, de jó fej, közvetlen és értelmes. Kristina előadása mar nem győzött meg annyira, bár rossznak sem mondanám. Kompozicionalitást és nem-kommutativitás vizsgált olasz jelzős szerkezetekben. Most a "vizsgált" szó alatt azt értem hogy számai is voltak. Kristina egyébként kedden nagyon érdeklődött a poszterünk iránt, ott beszéltem vele egykét szót.

Este megpróbáltam mászni, de zárva volt a terem. Legalább a tömegközlekedést megismertem egy kicsit.

A többiek elmentek egy étterembe, ahol sok magyar pincér volt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése