2016. augusztus 16., kedd

Kedd

A hétfői órarendet kicsit módosítottam egy jobb jövő reményében. Először is elküldtem Dávidot a Model Counting órára, hátha őt jobban értékeli. Én a Sentence Comprehension órára mentem, ami a mondatok kognitív megértésével foglalkozott. Nem egészen figyeltem, mert a CogSci nem a kenyerem, de Lisp interpreter-t kellett telepíteni a hands-on practice-hoz.

Aztán Distributional Semantics bevezető helyett a Trivalent Logic-ot választottam. Ez sokkal jobban bejött, szerintem érdekes elméletileg és nagyon is a valóság motiválja, nem a kitalált példák. Ugyanakkor csak kitalált példákkal dolgozott.

Ebédidőben elmentünk megnézni egy közeli kastélyt, nagyon kellemes a város építészete, az általános hangulata.










Később a DSALT-on soros előadást Katrin Erk tartotta, ami nagyon nem tetszett. Kigondolt valamit, amit nagyon megpróbált kiszámítani, de csak nagyon baby adaton ért el valamit.

Este volt a poster szekciónk. Némi kellemetlenség árán tudtuk felerősíteni a posztert az állványra, de aztán belemelegedtünk. Az állványok design-osabbak voltak, mint praktikusak. Elmondható, hogy Jurafsky és Baroni is odajött kérdezni.

Ez után még volt egy esti óra, amit Larry Moss tartott, aki nagyöreg a szakmában. Mérséklet lelkesedéssel fogadtam, lényegében előadta bizonyos (elsőrendűnél egyszerűbb) logikák bizonyítógépeit, amit egy természetes-nyelv-szerű formalizmusba csavarva tálalt. Volt egy érdekes gondolat benne, hogy az olyan kapcsolatokat mint move-dance-waltz vagy plant-fruit-orange monoton függvényekkel ír le (amiket fel kéne venni a lexicon-ba) és így tud velük valamiféle összehasonlításokat és számításokat végezni. Igazándiból a konklúzió az volt, hogy ha ezt rendesen megcsinálná valaki, akkor lehetne inference-t csinálni.

Ezután egy pizzával és egy pohár borral tettük fel a pontot az ι-re.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése